pondělí 4. února 2008

Měření srdečního tepu – můj první gadget

Existenci API pro tvorbu gadgets jsem zaznamenal už poměrně dávno. Nikdy jsem ale neměl chuť jej blíže studovat. Poslední dobou se v českých kotlinách objevilo více článků na toto téma (že by to bylo soutěží v programování gadgetů? – řečnická otázka). Vzhledem k tomu, že touto dobou mám zkouškové období a to člověk dělá všechno možné, jen aby se nemusel učit, stanul můj zrak právě na gadgetech.

Potřeboval jsem tedy námět na nějaký jednoduchý gadget. Tak aby mi jeho vyvíjení nezabralo moc času a já se odreagovaný mohl vrátit zpět ke studiu dynamických systémů. Vzpomněl jsem si na jeden prográmek do mých hodinek, který umožňoval měřit tepovou frekvenci.

Fungoval velmi jednoduše. Člověk si nahmatal svůj puls, třeba na krku nebo na ruce. Stiskl na hodinkách start a počítal deset úderů srdce. Pak stiskl stop a hodinky z naměřeného času spočítaly a rovnou zobrazili počet tepů za minutu.

To je ideální námět, který jsem potřeboval. Jednoduchý ze všech hledisek. Koukal jsem se i do seznamu gadgetů a nic podobného jsem nenašel, takže i docela unikátní.

Pro člověka, znalého HTML, CSS, JS a základů XML není pochopení tvorby gadgetů žádný velký problém, takže gadget byl na světě za pár hodin a to včetně studia matriálů. Nicméně pravidlo 80-20 platí v oblasti vývoje asi úplně všude, ani mě neminulo. Zbývalo tedy doladit různé drobnosti, vytvořit jazykové verze a gadget vypustit do světa. Tato část určitě zabrala nejvíce času.

Abych to moc neprotahoval, tak tady je výsledek. Gadget existuje ve 2 verzích. Jedna je ryze česká.

A druhá, mezinárodní verze, využívá možnosti lokalizovat gadget. Výchozí jazyk je pochopitelně angličtina, ale umí i češtinu a němčinu.

Add to Google Add to Google

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.